4.19.2012

generation lost

Sen när började vår status i samhället bestämmas utifrån hur många "likes" vi får på vår FB status och hur snygga vi är det avgörs i hur många som "gillar" vår profilbild. Att ju fler följare vi har på twitter desto mer börjar vi tro på våra egna ord, hur dumma de än må vara. Att vi definieras av vår FB eller IG profil. Att vi sätter 200 "hashtags" på varje bild eller inlägg för att så många som möjligt ska se den, vi skiter blanka fan i VILKA som ser den eller är intresserade utan bara ATT folk ser den. Hade en sjukt intressant konversation med två tjejer som är ett x antal år yngre än mig och de berättade att de börjar följa folk på IG för att de ska följa tillbaka för att de här tjejerna sen i sin tur slutar följa... HALLÅ! va hände? fan ungdomen har blivit övertagen av socialanätverk som till slut kommer leda till att socialkompetens inte kommer finnas i barns och ungas vokabulär. varför träffas och prata när man kan se allt alla gör i telefonen. Varför ringa när man kan smsa. Jag kan tänka mig att generationen över mig reagerade ungefär såhär när vi fick telefoner, när man då som följd slutade skriva brev. Men i min mening så va den utvecklingen åt det positiva hållet som gjorde det lättare för oss att vara sociala och gav oss fler möjligheter. Men allt som dras till sin spets har alltid en chans att trilla över stupet. för att citera en jävligt klok människa
"Och teven suktar barnen med lasergodis
Flitigt exponeras vapen, naket och blodigt
Så hur ska jag nu veta vilka skor du får på dig
I världen där datorn blivit fader och moder" - andreas grega
word MF. sluta kolla så fasansfullt mycket på hemskheter på tv så kanske inte världen skulle se riktigkt lika vidrig ut som den gör idag! Barn är för små för att ta del av vissa saker, de saknar de filter som ska filtrera rätt och fel!

kandeeshop.se
hon får sagt det mesta med den här bilden


No comments:

Post a Comment